Alla inlägg under mars 2014

Av Jennie Jakobsson Johansson - 27 mars 2014 07:09

Nu sitter jag och Tess på tåget på väg till Borås för att tillbringa helgen :) ska både bli skönt och roligt att komma långt bort från Sthlm och umgås med massa nya människor :P
Inte för att vi känner dom men jag har ju träffat dom en gång innan när jag var och hämtade Kid :)
Fruktansvärt lättsamma och sköna typer att prata med :)..
Nää nu tänkte jag sova lite, har ca 2 timmar kvar innan det är dags att byta tåg..

Har man ingen sked, så får man ta vad man har ;)

Och självklart måste man ju suga av den också innan man stoppar i rakhyveln i väskan igen säger Tess ;)

Av Jennie Jakobsson Johansson - 23 mars 2014 17:31

Det är lite jobbigt när lusten och orken sviker mig och det är ännu jobbigare när humöret/känslorna pendlar från dag till dag ibland handlar det även om bara timmar..
Skulle bara vilja att allt var stabilt och att orken till alla måsten alltid fanns där, men men någon gång måste jag väl endå lära mig att hantera det eller måste jag leva på dom där jäkla lyckopillrerna för att få det att fungera?!?
På tisdag måste jag ringa min läkare och prata med henne om detta så får vi väl se vad hon säger men det skulle inte förvåna mig om hon sätter in mig på medicin igen..
Men om det är de enda som funkar så får jag väl köra på det! För så här orkar jag inte ha det iallafall :(...

Tänk om allt bara kunde rulla på vad bra allt skulle vara då..!

Av Jennie Jakobsson Johansson - 22 mars 2014 10:35

Det blir inte många timmar sömn om nätterna, idag somna jag runt 5 imorse och så väckte Valpen mig först vid 7 sen vid 9, och nu är det bara att kliva upp, om 2 timmar ska jag ha lite kvalitetstid med min älskade Leon ska bli underbart :) och efter det måste jag ut till stallet och köra ett hårt pass i ridhuset med Spirran så hon får bli av med lite energi så får Tess ta och rida vilja...
Så jag kommer vara helt gaalet trött efter denna dag!

Bullen & Grisen <3

Första gången Kid träffar en häst :)

Av Jennie Jakobsson Johansson - 21 mars 2014 12:19

Nu är det snart 2 veckor sen jag slutade med min citalopram, och mina grova humörsvängningar har kommit tillbaka och det är såå sjukt jävla jobbigt! Skulle ringt min läkare i torsdags men självklart så var jag upptagen just den halvtimman som hon hade telefontid! Så får vänta tills tisdag när hon har nästa tid..
Idag är väl planen att åka ut till stallet, har ingen lust egentligen men kärringen "mamma" gapar och skriker så fort jag inte har någon ork, men när hon själv inte har någon ork så är det helt okej att låta hästarna stå... Är så jävla less på hennes jävla beteende!
Kanske blir en tripp till Falköping också över dagen och hälsa på min fin fina P.
Skulle vara skönt att komma bort en stund även fast det bara handlar om ett par timmar.
Nää nu ska jag vila lite.
Tjingeling..!

Av Jennie Jakobsson Johansson - 20 mars 2014 09:53

Blev väckt av att min fina P ringde och ville att jag skulle komma idag, lite svårt då jag inte äger en krona och tar ca 4 timmar med tåg att åka!
Skulle mer än gärna vilja åka men får vänta tills nästa helg...

Sen har vi fina L också som ville att jag skulle komma igår, men eftersom jag inte hade fått någon sömn under natten så sov jag hela dagen. L är nog den upptagnaste människan på denna planet och jag vill verkligen träffas men nu har jag inte kunnat under flera tillfällen och det stör mig lite..

Sen finns K som jag träffade i några minuter när jag hämtade Kid, som tydligen fastnade rejält för mig, förstår ej varför.

Och så F min underbara som finns där när jag behöver honom, som aldrig svikit mig om vi bara hade velat samma sak så skulle han vara den bästa i världen...

Fyra fina människor, på olika sett så tycker jag om er alla fyra <3

Helt nyvaken...

Av Jennie Jakobsson Johansson - 19 mars 2014 19:09

I förrgår var jag iväg och hämtade hem en amerikansk bulldog valp :), så nu har jag 2 hundar och 2 hästar, djuren får verkligen mig att må bra :).

Och jag hade varit inne på annonsen så många gånger, pga att jag fastnade för en av valparna från första gången, sen efter flera kollningar så bestämde jag mig för att maila och fråga ifall det fanns någon chans för avbetalning, och jag var heelt säker på att dom inte skulle gå med på det men de gjorde dom så jag åkte 80mil sammanlagt, och dom var ju hur trevliga som helst och väldigt lättsamma att prata med så vart ju kvar där ett x antal timmar :)
Kanske ska åka tillbaka på fredag för att hämta hem Billy the Kids syster Billy Jean men hon ska inte till mig :P

Här är han min lilla bulle Kid :)

Kid med brorsan Bob

Kids syrra Billie Jean

Och här är båda mina Pälsklingar <3

Av Jennie Jakobsson Johansson - 12 mars 2014 23:19

Efter dom här 2 dagarna i stallet och samtalen med Fredde och att hålla sig borta från personerna som bara vill se mig misslyckas har fått mig lugnare.
Det känns som att ge sig fan på att lyckas med det jag vill kommer sakta men säkert tillbaka och det känns jävligt bra :)
Det är skönt att jag kan få mina samtal på nätterna när det känns som värst av människan som betyder så himla mycket för mig och som kan få mig så himla lugn..
Om planerna går som planerat så flyttar jag hästen och hunden från Stockholm i slutet av månadern, komma bort från all negativ energi och börja om från start, träffa nya vänner och bara ha folk runt än som får en att må bra, ska bli jävligt skönt att komma bort från allt skit här...

Av Jennie Jakobsson Johansson - 11 mars 2014 23:57

Jag känner så extremt mycket hat mot vissa personer, den ena är fan värre än den andra...
Fattar inte hur man kan smöra in sig hos någon man inte ens känner och sen vända den personen mot sin vän..
Och den andra då som suttit och snackat så mycket skit om personen som smörar varje gång vi umgåtts alla 3 och bett mig hitta på saker för att hon velat bli av med henne?!?
Och nu helt plötsligt från ingenstans är dom bästa vänner typ, den ena sitter och förmedlar skit efter skit till den andra!! Patetiska människor!!!
Så har vi en 3dje person som säger att han är så mån om alla och bara vill allas bästa men när det egentligen är att han vill ha allt för sig själv och bara blåser sina såkallade "vänner" för att få hela vinsten själv...

Usch usch usch
Dessa människor förstör bara mitt liv och vill att jag ska må dåligt och misslyckas med livet!!!

Radera radera radera
Och aldrig gå tillbaka!

Dom har hittat varandra och är värda varandra också...

Tänk att det måste ta så många år innan man inser vad det är för något man hänger med, men nu är allas rätta sidor visade, bättre sent än aldrig!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards